Šíření finanční gramotnosti studenty ESF MU
Návštěva našich studentů v dětském domově
Studenti připravili program pro děti v dětském domově
Studenti Ekonomicko-správní fakulty MU se aktivně zapojili do projektu a připravili si vzdělávací materiály testující finanční gramotnost mládeže v dětském domově. I přes počáteční ostýchavost se úkolů odhodlaně chopily za účelem zdárného vyřešení celého zadání.
Skupinová práce
Děti byly před samotným vypracováním zadání rozděleny podle věku do pěti skupin, aby byly co nejvíce smazány vědomostní rozdíly mezi věkovými kategoriemi a tudíž i rovných možností pro výhru.
Každou takovou skupinu měl na starosti jeden univerzitní student, který měl za úkol je vést, přednášet zadání jednotlivých úkolů a hlídat časové limity pro dané úkoly, popřípadě jim pomoci s řešením či s objasněním zadání. Příjemné prostředí zahrady dětského domova zajistilo klidný průběh, během něhož vyvstaly na povrch různé úhly pohledu zdánlivě „finančně negramotných“ na danou úlohu.
Největší problémy měly děti s definováním rozdílu mezi debetní a kreditní kartou
Největší problémy měly děti s definováním rozdílu mezi debetní a kreditní kartou anebo při počítání úroku z dané částky. Naopak se překvapivě dobře orientovaly v reálném světě, kdy věděly, kolik stojí jaké zboží v obchodě, či co je to exekuce, úvěr apod.
Návštěva z azylového domu
Seminář na půdě Ekonomicko-správní fakulty MU
V červnu 2014 proběhl seminář na půdě Ekonomicko-správní fakulty MU, tentokrát s klientkami z azylového domu, které projevily zájem dozvědět se něco užitečného pro zvládání svých vlastních finančních situací.
Během jednoho odpoledne byly klientky seznámeny se základními finančními pojmy a projevily rozsáhlé znalosti zejména praktického charakteru týkající se osobních financí a různých životních situací, o které se také podělily s ostatními účastnicemi.
Zájemkyně si mohly vyzkoušet test zadávaný našim studentům během jejich studia, který prokázal jejich základní orientaci v oblastech, jež získaly v praxi, nicméně je zajímaly především teoretické znalosti, jimž se jim během svého vzdělávání nedostalo.
Další spolupráce
Zpětná vazba od samotných účastnic semináře byla více než pozitivní a klientky azylového domu projevily zájem o další spolupráci.